2 Mart 2013 Cumartesi

senai demirci-canla bağışla

Her birimizi sessizce kül eden 'Söz Yangını'nı haber veren Senai Demirci, şimdi bu yangını söndürmek için canla başla infaka çağırıyor bizi. Her birimizi gül edecek bir fırsat olarak anlatıyor "verme"yi. "İnsan insanın kurdudur" diyerek krizler üreten küresel vurdumduymazlığa inat, "insan insanın yurdudur" gerçeğini hatırlatıyor. 

Zekât, en yapışkan kirimiz bencillikten aklıyor bizi. Sadaka, en büyük belâmız kibirlenmekten kurtarıyor bizi. Seve seve vererek, ebedi sevinçler kazanıyoruz. 

Canla başla okuyacağımız satırlar, tebessümümüze muhtaç, tesellimize aç çaresizleri; yardımımızı bekleyen, ikramımızı uman yetim, öksüz ve yoksulları "cennet"imiz olarak yeniden tanıtıyor bize.
(Arka Kapak)
kitap arka kapakta böyle tanıtılıyor.
ben bunu yarıyıl tatilinden BKM den 2 liraya aldım. ve çocuklara okutmak amacıyla. çünkü arka kapağı okumadım sadece kitabın içine baktım. yazı tipi çok güzel ve küçük eğlenceli resimlerle desteklenmiş. böyle olunca çocukların hoşuna gider dedim ama okumaya başlayınca sadece 7-8 sınıf öğrencilerime önerebileceğim bir kitap olduğunu anladım.
kitabın içindeki resimlerden bir kare. daha bir dolu güzel resim kitaba ayrı bir hava katmış. sizi içine çekiyor okurken. içine giriyorsunuz kendinizi tahlil ediyorsunuz. 
kitap kısa kısa hikayelerden oluşuyor ama hepsi birbirine bağlı. aralarda yazarın fragman olarak adlandırdığı öyküler çıkıyor. ilk fragman Eşek Sesi ve 23. sayfada başlıyor devamı 66. sayfada. ikinci fragman 31 sayfada Köstebek Yuvası ve devamı 75. sayfada. 
kitabın beni etkilediği yerleri çok oldu. içinde bazı bölümlerde güzel tefsirler yapmış bunları ayrıca bir beğendim.
öğrencilerime kitabı tavsiye derken özellikle kitabı sadece okumak için okumamalarını söyledim. bu kitap anlamak için okunması gereken bir kitap. sakin bir kafayla okunduğunda anlaşılabiliyor 
böyle işte meşhur senai demirci ile tanıştım sonunda. diğer kitaplarını da okumak isterim. bazen dili sıkıcı ve ağır gelsede bakalım diğer kitaplarında nasılmış :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...