31 Aralık 2012 Pazartesi

yeni yıl!!

herkes yeni yıl yazısı yazıyor e bende yazayım bari. ve şunu da demeden geçmeyeyim. yeni yıla nasıl girerseniz bütün yıl öyle geçermiş :P ben bugün durmadan esniyorum az önce uyuyup uyansam da hala esniyorum yani ben bütün yıl esneyeceğim sanırım :DD
ya çok kötüydüm bugün okulda. 5 sınıflardan ezber alıyorum bi yandan da esniyorum çok kötü oldum bir de bizim 5'ler meşhurlar. tam çocuklar içinde ağır olgun takılan beş altı tane çocuk var yok. ben bir yandan ezber alıyorum onlar da bir yandan gangnam dansı yapıyorlar. kızamıyorum da. çocuklar daha anlamıyorlar ki. ödül ceza gibi yöntemler deniyorum işte. en beğendikleri şey farketmeden ders işlemek :) bir yandan soru çözüyorlar bi yandan oynuyorlar.
neyse 5'lere daldım baya :) asıl konu yeni yıl. çocuklar durmadan soruyor : öğretmenim yılbaşı kutlamak günah mı? yılbaşında hediye almak günah mı? gibi bi dolu soru. ne söyleyeceğimi de şaşırıyorum çünkü bazı öğretmenler yılbaşı çekilişi de yapıyorlar. onlara da ters gitmeden orta yolu bulmak zor. 
en sonunda onların da anlayacağı birşey buldum : hediyeleşmek güzeldir. bunda günah filan yoktur. yılbaşı kutlamak ise yeni bir yıldan iyi dileklerde bulunmak, bunun için dua etmekte bir sorun yok. ancak ince ayrıntısı şu :   peygamber efendimiz diğer dinlerdeki insanlara benzememek için bazı önlemler almıştır. mesela muharrem orucu tutarken tek gün tutmayın ya bir öncesi ya da bir sonrasını da tutun demiş yine saç ve sakalınızı boyayın, diğer dinlerdekilere benzemeyin demiş.işte peygamberimiz böyle demişken şimdi tam yılbaşı günü hediyeleşmek, yılbaşı ağaçları süslemek filan ne kadar doğrudur siz düşünün. 
ama şu da bir gerçek bunlar daha çocuk. bende onların yaşındayken heves yapıyordum. her yerde süsleme yapılıyor, hediyeler alınıyor biz de yaptık. o yüzden çocuklara çok katı davranmak istemiyorum. büyüyünce zaten yapmazlar. 
konuştuğum öğrenciler : öğretmenim yılbaşı ağacı süslediniz mi? bile dedi. siz böyle diyen bir çocuğa sen günah işliyorsun dersen o çocuk dinden uzaklaşmaz mı? onunla konuştuk biraz bu konuyu. aslında o da biliyor yeniyılı kutlayınca birşey olmayacağını ama heves de ediyor. 
böyle küçük şeylerden çocukları dinden uzaklaştırmak olmaz. biraz konuşunca o da anlıyor zaten doğrusunu.
bu arada bana bir öğrencim yenı yıl hediyesi getirdi :) biraz şaşırdım çünkü ben çekiliş filan yapmamıştım sınıflarda. sonra hediyeleşmek güzeldir dedim ve hediyeyi kabul ettim, çocukta mutlu oldu :)
işte hediyelerim :)

e din öğretmenine böyle hediye olur demi :) öğrenciler böyle diyor :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...