14 Ocak 2014 Salı

Onur Ataoğlu-Japon Yapmış

İdefix alışverişimden bahsetmiştim. toplam bir haftada elime ulaştı kitaplarım çok sevindim. 
siparişlerden ilk olarak bu kitabı okumaya başladım. en merak ettiğim kitaplardandı. ve çok beğendim.
yazarın üç kitabı var ama ben tereddüt ettim üçünü de almaya. önce ilkini okuyayım sonra beğenirsem diğerlerini de alırım dedim. sanırım diğerlerini de alacağım :)
bu yazarı ilk olarak blogta keşfettim. blogu için buyrun.
kitabın içeriğine gelirsem yazar başlarda kitabı niçin yazdığını ve kitaptan neler beklemek gerektiğini güzel bir dille anlatmış. çok samimi buldum bunu. sanki bloğunu okuyor gibi hissettim ama ardından bir japon tarihine girdi ki orda noluyoruz dedim. tarih okumayı o kadar da seven birisi değilim ki o kısmı okurken tv de açıktı o yüzden işkence gibi geldi oraları okumak bana. yazar benim gibi okuyucuların olacağını tahmin etmiş ki sıkılan atlasın filan demiş bu tarih kısmını. her ne kadar sıkılsam ve gürültüden çok birşey anlayamasam da atlamaya da kıyamadım. yine de aklımda biraz birşeyler kaldı tarihi hakkında.
ardından benim bayıla bayıla okuduğum yerler geldi. çoğu şeyi biliyormuşum kitapta anlatılan bunu farkettim ama neden öyle olduğunu bilmiyormuşum. mesela özür dilemede ne kadar ileri gittiklerini biliyordum ama bunun nedenini bilmiyordum yine evet kelimesini çok kullandıklarını ama neden kullandıklarını bilmiyordum kitap sayesinde bunun gibi bir çok şeyin nedenini öğrendim. ha ne oldu öğrenince derseniz genel kültür arkadaşım. merakımı giderdim ve bu beni çok mutlu etti.
ayrıca yazar bazı yerlerde kendi kurguladığı küçük hikayecikler yazmış konuyla alakalı. beni çok güldürdü bu hikayeler.


bunun gibi işte :)
japonyaya ve japonlara merakınız varsa mutlaka tavsiye derim okumanızı.


3 yorum:

  1. çok keyifli bir kitaptı gerçekten.. hem günlük hem de sohbet havası vardı :) sonuna kadar gülümseyerek okuyup, çok ilginç bilgiler edindim japoyayla ilgili :) 2.kitabı da varmış ama daha okumadım onu, beklemede :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende mutlaka okumayı düşünüyorum diğer iki kitabını da :)

      Sil
  2. Ben de ileride okumak için not aldım ;)

    www.sibeldemirci.net

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...