9 Nisan 2013 Salı

amerika'nın derdi ne-jonathan Neale

Kitap Amerikanın tahlilini yapıyor 1940'lardan itibaren. bu tahlili ekonomik, sosyo-kültürel alanlarda yapıyor.kitap akıcı bir dille yazılmış. okurken sizi sıkmıyor. sadece benim gibi okul gürültüsünde okursanız adapte olmanız birkaç dakikanızı alıyor.
kitabın içindekilerine bakarsak 
Karlar
Amerikada sınıf
Muhalefet
grevler ve vergiler
ırk ve hapishane
aile değerleri
küreselleşme
savaş
dünya ticaret örgütü ve AIDS
Seatle ve afganistan
ırak ve gezegen
işte kitap bu konuları içeriyor.
kitapta dipnotlar kullanılmış ve sadece alıntı yaptığı yerleri yazmamış, bunu yaparken daha ayrıntılı bir şekilde o konuyu araştırmak isteyen olursa diye de dipnotlar yazmış. ki bu dipnotlar tez dönemindeki öğrencilerin en  sevdiği şeydir :) tecrübe ile sabit.
yazar kitapta sadece Amerikalı okurlara hitap etmiyor. bu kitabı başkalarının da okuyacağını düşünüp bazı yerlerde iyice ayrıntıya girmiş.
yazar ne yazdığını bilen birisi.konuya hakim. güzel örenekler vererek sizin konuyu daha iyi anlamanızı sağlıyor. ayrıca konu sonlarında nelerden bahsettiğini kısaca özetliyor. giriş kısmı da bu yönden güzel yazılmıştı. kitapta ne göreceğinizi iyice gösteriyor. ki giriş kısımları ile kitabın içeriğinin uyuşması da çok önemlidir. kimi kitaplarda çok güzel giriş var ama iç kısım berbat oluyor bu en sinir olduğum kitap türü oluyor.
kitabın sonunda kaynakça ve dizin bulunmakta. bu da kitabın kullanışlılığını arttıran bir taraf.
burada çevirmene de birkaç söz etmeliyim. Arhan Nur çevirmiş kitabı.sanki kitap türkçe yazılmış hissi verdi bana.bu yönden o da güzeldi.
şimdi gelelim bu kitap kimlerin işine yarar: sosyoloji ve ekonomiye merakı olanları kendine çekecek bir kitap. sosyolojiden anlarım ama ekonomiden de anlasam sorun olmaz diyen varsa benim gibi onların içinde güzel bir kitap.
ve bu kitabı okumak isteyenlere benden küçük bir tavsiye. kitabı yaya yaya okumayın. yoksa benim gibi bitiremezsiniz kitabı. kitap sizi saracaktır zaten sizde kitaba sarılın ve kısa bir sürede bitirin. benim araya bir dolu şey girdiğinden kitaptan koptum ve geri dönemiyorum hala. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...