12 Mart 2014 Çarşamba

biraz benden#9

selam herkese :)
uzun zamandır benden bahsetmiyordum kısaca neler yapıyorum hayatta mıyım size bildirmeye geldim.
bol bol çoluk çocukla uğraşıyorum malumunuz. öğretmenliğin tecrübe kısmına geçmeye başlıyorum yavaş yavaş. bunu diyorum çünkü geçen sene her derse hazırlanıp gitmekten anam ağlıyordu. ama şimdi konuları biliyorum materyallerim hazır. artık daha çok derste sınıf hakimiyeti konularına yoğunlaşıyorum ve bu iş gerçekten tecrübe işi. he bunu ben söylemiyorum yanlış olmasın iki gündür bir makale okuyorum din eğitiminde sınıf yönetimi adında. orada da bunu destekler şeyler yazıyor. 
ben ne kadar beceriyorum kısmına gelirsek bir gün mükemmel bir günse berbat hatta öğretmenliği bıraktıracak cinsten oluyor sağ olsun  şu ders dinlemek istemeyip sadece okula eğlenmeye gelen öğrenciler sayesinde. zamanla oturacak öğreniyoruz bizde kızılması gereken yeri sevilmesi gereken yeri.
biliyor musunuz en çok da şu çok bilen insanlar sorun öğretmenlikte. ya tamam bi sıkıntımız var sınıfta olabilir sanki sizin olmuyor mu niye illa insanın moralini bozuyorsunuz. yolunu söyle o zaman o çocuğu derste zapt etmenin. sanmayın ki kendisi dört dörtlük öğretmen yok öyle birşey. onun hakkında da bir dolu şey duyuyorsunuz. neyse ki sonradan bi öğretmen de çıkıp diyor ki üzülme bende de o sınıf öyle. ben böyle yapıyorum filan diye. en azından o an moraliniz yerine geliyor. 
kısaca öğretmenlik mesleği salla başını al maaşını tarzı bir iş değil. yatarak yapılan iş hiç değil. o tatiller olmazsa çekilecek iş de değil. öğretmen yatıyor diyen gelsin de girsin o azgın sınıflara. birbirini boğazlıyor çocuk sorsan ne oldu diye sadece saçını çekmiştir kalemini almıştır yani. 
11 yaşındaki çocuğa ailesinin vermesi gereken terbiyeyi sen vermeye çalışıyorsun ve sadece 2 saatlik derste. 
kızmadan çocuğa yanlışı doğruyu öğretmeye çalışıyorsun ama çocuk eve gidince yine aynı yanlışla beraber.
yeter demi bu kadar öğretmenlik dertleri :))
geçen aylar güzel kitap okuyordum o biraz gitti. makale okumaya sardım bir kaç haftadır yeniden. ama okumak istediğim bir kaç kitap da var sırada. bakalım inş en kısa sürede okurum onları da. dil çalışmam ise resmen bitti. kitabı çıkardım ortaya yine ama yok olmuyor o tempoya dönmek istemiyor bünye. pişman olacağım çalışmadığıma biliyorum ama yok yani.

evet benden bu kadar şimdilik. en kısa sürede görüşmek üzere :))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...