2 Ağustos 2014 Cumartesi

birazda teknoloji# LG G3#sony xperia Z2#samsung glaxy S5 ve note3# HTC M8

şu aralar telefonumdan çok sıkıldım. kendilerini alalı 4 yıl olacak da neredeyse.
bir kadın için teknoloji nasıldır herkes üç aşağı beş yukarı bilir. ilk önce "rengi ne?" diye soran birçok kişi biliyorum. kendimi o grupta görmüyorum tabi ama bir teknoloji kurdu da değilim. sadece gerektiğinde araştırırım.

ilk başta boyut ve görüntü olarak görelim 4 telefonu.
burda benim ilgimi tabi ki LG G3 çekiyor. hem tasarım hem de boyut olarak.
LG G3 ü görmüşsünüzdür. en olmadı en son Kore dizilerini izliyorsanız gözünüze sokulmuştur.ki king of the  school bunu ilk başta götürüyor bence. neyse dizi vesilesiyle bende bir LG G3 aşkı oldu. Galaxs filan hiç gözümde yoktu.

özellikle kılıflı hali bile diğerlerinden farklı olduğunu gösteriyor. adalar farklı bir şeyler yapmış. açma kapama tuşu da normalde olduğu gibi yandan değil arkada kameranın altında bir tuş var oradan yapılıyor. tabi ekrandan da açabiliyorsunuz. nereden esti ise bir bakayım dedim. ve yaklaşık 6-7 saat kurcaladım telefonları. LG G3ü denemişliğim de var mağazada. gerçekten kameranın hakkını veriyordu. çok yakın çekimi benim Nikondan daha iyi çekmişti.
ilk başlarda incelerken LG G3 üzerinden gittim. samsung note 3, s5- sony xperiaZ1 ve Z2 ve htc one M8 incelemede kıyasladıklarım oldu.
 ilk başta htc M8i eledim.

 hem fiyatı çok fazla hemde kamera olarak tatmin olamadım. o paraya o kamera. tabi farklı özellikleri var kamerasının ama benim istediklerim değil. şunu söyleyeyim dayanıklılıkta özellikle bir kadın için çok iyi. metal kullanılmış çünkü plastik değil.
daha sonra samsung note3 elendi.

 çünkü iş telefonu. ki incelemelerde de bunu özellikle vurguluyorlar. yani kullanamayacağım bir sürü özellik için gereksiz. üstelik arkadaşımda da var çok büyük. kullanım açısından benim rahat edebileceğim bir telefon değil.
daha sonra 3 telefon üzerinden gittim. LG samsung ve sony kıyaslamalarına baktım.
samsung bunların içinden ilk elenen oldu.
S4 ile nerede ise aynı tasarıma sahip. arka kapak değişik gibi gelse de o da note 3e benziyor. üstelik General mobile tamda bu tasarımı kullanarak yeni bir telefon çıkarıyor. o yüzden de özümden bir daha düştü. ayrıca herkeste var samsung ama çok dayanıklı bir telefon değil. düştüğünde ekran kırılması yaşayan çok arkadaşım oldu. veya kenarlarında bozulmalar yaşayan. 
suya dayanıklı demiş. ama çıkan arka kapakla bu beni tam tatmin etmedi. yine de su girer gibi içine.
kalp nabız ölçme işinin ise her zaman tam olmadığını duymuştum ve de sırf bu özellik için bu telefonu almam. bu arada bu özelliğe benzer sağlıkla alakalı birçok şey artık yaygın oldu telefonlarda.
kamera işi evet iyi olabilir ama LG ve sony ile kıyasladığımda diğerleri daha cazip geliyor bana.
fiyat olarak da S4 ne kadar düştü biliyoruz. S6 filan çıktığında bu da aynı şeyi yaşayacak. ki İphone 6 eylülde çıkacakmış galiba. bir fiyat kırılması da o zaman yer bu telefon. hoş LG ve Sonyden de o zaman bir indirim bekliyorum.
LG G3ten yukarıda bahsettim biraz. tasarım olarak çok beğendim hatta bittim. kamera olarak da kullandığımdan gerçekten iyi geldi bana. ön kamera için de aynısı söyleyebilirim. sonynin ön kamerasını beğenmemişler. kullanmadığımdan onu merak ediyorum gerçekten o kadar kötü mü diye. 
ekran olarak da sze verdiğiniz parayı karşılayacak bir ekranı var. geniş bir yüzey ve de çerçeve çok az. çok güzel birşey bu. sonyde bu yok. sony demişken onu da koyalım da onunda üzerinden bahsedeyim. kıyaslama gibi olsun biraz.
sonyde şu da var. su geçirmez. denizde de bir saat su altında kalabiliyor. bu yüzden de batarya çıkmıyor.
batarya olarak en çok gideni sony. 3200 mah. LG G3 3000 ve galaxy S5 2800. bataryanın çıkıp çıkmaması benim kafamı karıştırmıştı ama şu da var gerçekten çıkabilen bir batarya ile ben yanımda batarya gezdirecek miyim. hayır. LG G2 de de batarya çıkmıyordu ve bu bir sorun gibi söyleniyordu. ama düşününce kimse 2 batarya ile gezmez. özellikle bir bayan. 3200 piyasadaki en yüksek batarya bu. note 3 de aynısını kullanıyor. note 3 de şu ayrıntıya dikkat çekmişler usb 3 olduğu için veri gönderimi daha hızlıymış. dediğim gibi iş telefonu olarak düşünüce evet olabilir.
dayanıklılık testlerini incelediğimizde sony başı çekiyor G3 ve S5  arasında. çünkü metal kasa var bir kere. bu da yere düştüğünde kırılmayı veya hasarı engelliyor. ekran olarak aynı ekranı kullanıyor 3 marka da bu yüzden ekran çatlaması veya çizilmesi için birşey diyemeyeceğim. alırsam zaten ekran kılıfı da kullanırım. 
şu var ki ben çok tlefon düşüren biriyim. bu yüzden 4 yıldır aynı telefonu da kullanıyorum diyebilirim çünkü çok sağlam çıktı. ne varsa eskilerde ve kalınlarda var arkadaş. bu yüzden bakarken dayanıklılık bir anda ön plana geçti tüm görsellik ve zevk bir kenara kalktı.
özellikle note 2 ve S4 kullananlarda gördüğüm kadarıyla samsung bu işte iyi değil hemde hiç. o kadar para sayıp da o hale gelen telefonlar istemem.
LG G2 kullananlar ise memnun. hatta samsung kullanan arkadaşlar G2ye geçmek istiyorlardı dayanıklılık yüzünden.
sonynin kameradan bahsedeyim benim diğer sonyde dikkatimi çeken şey kamera oldu. 20.7 mplik kamera var. G3 ile kıyasladığımda sonyde SLR kameralarda olan birşey olduğu dikkatimi çekti. arka planı bulanıklaştırabilityorsunuz ve aynı SLR ile çekilmiş gibi oluyor. sony SLR makinalara lens satan bir marka imiş ve bunu telefonunda kullanmış. bu yüzden kamera olarak beni G3den daha çok cezbetti. ön kamera için ise bakmak istiyorum.
evet baya uzun bir yazı oldu demi. neyde karar kıldın derseniz. G3 tasarım görsellik şıklık açısından hepsinden önde. ama dayanıklılık ve kamera için ise Z2 önde. 
bir kısa yazı daha yazabilirim bu konuda. o yüzden şunu alacağım gibi birşey demiyorum. size de bir fikir olmuştur umarım bu yazım.
bu arada inceleme yaptığım sitelerden de bahsedeyim Shiftdelete, Donanımhaber, Teknopat gibi siteler ağırlıklı olmakla birçok siteye baktım.






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...