10 Ekim 2012 Çarşamba

flashforward



ilk defa kitap hakkında bir yazı yazacağım  bunun dizisini izlemedim. çok geç saatte yayınlıyorlardı ve sıkıcı gelmişti. abim ise dizisini bilmeden kitabını almış. benimde ne zamandır aklımdaydı okumak. bilim kurgu kitabı sürükleyici olur sıkmaz beni düşünüp okumaya başladım.
meğer okuldaki hocaların çoğu bunun dizisini izlemiş. elimde bu kitabı gören hemen muhabbete duruyordu. dizinin birinci sezonu yayınlanmış devamı yokmuş veya çevrilmemiş tam bilmiyorum.
fakat hocaların anlattığı kadarıyla dizi ve kitap aynı gitmiyor. karakterlerde bile değişiklikler var.
neyse gelelim asıl mevzuya. bu kitabı okumaktan çok zevk aldım. içinde resmen kader konusunu işlenmiş. acaba kader gerçekten var mı. geleceği ne kadar bilebiliriz. geleceği bilsek de illa o gelecek yaşanacak diye bir şey var mı. kitaptan çıkartabileceğim başlıklardan birkaçı. çok hoşuma gitti kader konusunun böyle güzel işlenmesi.
kitaptan aldığım notlardan biraz bahsedeyim. ben şu kısımları beğendim. kader konusu üzerine güzel yazılardı.
16. bölüm: kader, kaza, irade üzerine güzel bir bölüm. michiko(llody'ın sevgilisi. kıznı geleceği görme olayından sonra kaybediryor. ana karakterlerden) irade vardır, Llody(baş kararkter. deneyin başındaki kişi) de irade yoktur kader bellidir diyor.
253. sayfa:gelecek hakkında dinlerin neler söylediğini anlatıyor. Geleceği görmeyi islamın rüya görmeye benzettiğini söylüyor. İlham gibi yani.
evet bilim kurgu kitabından çetrefilli bir iman konusu çıkardım bu da güzel oldu. boşuna okumuş olmadım kitabı :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...