29 Ekim 2013 Salı

bir cinayetin psikanalizi/ JED RUBENFELD



bu kitabı okudum nerdeyse bir aydır. sıkıcı bir kitap değil aslında ama al bırak al bırak bir türlü ilerleyemedi. kitabın arka kapağı şöyle:

Bir Cinayetin Psikanalizi, 1909 yılında sıcak bir Ağustos akşamı Sigmund Freud'un, rakibi ve öğrencisi Carl Jung ile birlikte buharlı gemi George Washington'dan inmesiyle başlıyor. Şehrin diğer ucunda, şehri tepeden gören muazzam bir apartman dairesinde, çok güzel bir kadın avizeye asılmış bir şekilde ölü bulunur; cinsel işkenceye maruz kalmış, kırbaçlanmış, kesilmiş ve boğulmuştur. Ertesi gün, ikinci bir güzel kadın - yüksek sosyeteyle alay eden ve donuk, cansız anne-babasını küçümseyen asi bir mirasyedi - katilin elinden kıl payı kurtulur. Ama bir histerik olan Nora Acton, saldırıyla ilgili hiçbir şey hatırlamamaktadır. Amerika'nın ilk psikanalistlerinden biri olan Dr. Stratham Younger, Freud'un rehberliğinde onu tedavi etmeye başlar.

Freud, Jung'un rekabetçi ruhuyla ve kendisini yok etme komplolarıyla uğraşırken, kendisini entrikalar, maskeler ve insan zihninin hileleriyle dolu bir cinayet gizeminin içinde bulan kişi Younger oluyor. 

Akıcı bir dille yazılmış olan ve etkileyici gerçek detaylara dayanan Bir Cinayetin Psikanalizi, yeni bir romancının hayranlık uyandıran yeteneğini gözler önüne sererken, Freud, Carl Jung ve Hamlet hakkında bildiklerinizi gözden geçirmenize neden olacak.

kitap eğer psikoloji okumayı seviyorsanız bayıla bayıla okuyacağınız bir kitap. ama sevmiyorsanız hiç almayın elinize.
kitabın tek eksisi benim için çok fazla ayrıntıya giriyor bazen ve uzun süre elimde kaldığından dolayı bırakasım geldi ara ara. ki geçen sene bıraktım da zaten :)) 
ama Freud işin içinde olunca olmadı tekrar başladım. ben üniversitedeyken onun hakkında birkaç kitap okumuştum o yüzden fikirlerini bilerek başladım okumaya. bu sebepten kitaptaki bazı yerler beni rahatsız etse de ilim aşkına okunur :)
ayrıca gerçekten ne cinayetmiş dedim o arka kapakta yazan herşey doğru. sizi çok güzel ters köşe yapıyor.
yeni kitaplarla görüşmek üzere :))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...