16 Mayıs 2013 Perşembe

dinler tarihi: iki kitap

biliyorum tam da bloğumun adına yakışır birbirinden alakasız şeyler yazıyorum, herşeyden :)
şu anda dinler tarihi kitabı okuyorum. okulda 8 sınıflara dinler tarihini anlattım büyük bir zevkle. şimdi de ne okuyayım derken
diyanetin yaşayan dünya dinleri kitabını okumaya başladım.üniversite zamanında öğrenci kafası bi dolu ders ve vize final telaşı derken kitabın sadece sınavda çıkacak yerlerini okumuştum. şimdi daha ayrıntılı okuyorum ve çok iyi oluyor.
İlahiyatta dinler tarihi dersi var zorunlu ve merakınız varsa dinler tarihine seçmeli derslerde alabiliyorsunuz. bu kitabı seçmeli derste okumuştuk.
bu kitabı da dinler tarihi dersinde okumuştuk. 
şimdi gelelim bu yazının yazılma sebebine. bu iki kitabı karşılaştıracağım, üzerine birkaç kelime söyleyeceğim.
ilk önce yaşayan dünya dinleri kitabından başlayalım. dili çok güzel ve dinler tarihi kitabında olmayan bir üslüpla anlatılmış. 
dinler tarihi kitabını aldığınızda öncelikle kalınlığı sizin gözünüzü korkutacak(aslında diğer kitapta ciltli ama bana göre o gözü korkutmuyor). sonra içini açacaksınız. saman kağıdına ve ufacık puntolu içinde bir dolu bilgi olan bir kitap ile karşılaşacaksınız.
yaşayan dünya dinleri beyaz sayfa ve iri puntolu.
saman kağıdı ve küçük yazılar diyince hemen anlarsınız zaten bu tam bir üniversite ders kitabı. içerisinde aradiğiniz her şey var.
şunu da söyleyeyim iki kitapta da dipnot yok. kaynakçaları var. yaşayan dünya dinleri şu anda elimde olduğu için şunu da söyleyeyim dizin ve kavram sözlüğü de bulunmakta. dinler tarihi kitabı yanımda olmadığı için bir şey diyemeyeceğim. onda kavram sözlüğü var mıydı hatırlamıyorum.
ayrıca iki kitapta aynı şeyleri anlatıyor gibi görünse de öyle değil. ikisinin de anlattığı ortak noktalar var ama farklı yerlerde bulunmakta.
peki bu konulara meraklı bir insan hangisini önce okumalı derseniz yaşayan dünya dinleri derim. onun anlatımı insanı daha meraklandırıyor. diğeri biraz daha ileri seviye, ayrıca sıkıcı gelebilir.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...