15 Ağustos 2013 Perşembe

The Girl Who Leapt Through Time/zamanda sıçrayan kız

2006 yapımı bir animeden bahsedeceğim size bugün. çok anime delisi değilimdir ama bu ilgimi çekti sanırım isminden dolayı. kim bazen geçmişe gidip hatalarını düzeltmek istemez ki??
ilk başta afiş etkiledi beni. sade bir şey biliyorum ama hoşuma gitti.
anime lisede okuyan üç arkadaş üzerinden ilerliyor. bunlardan ikisi zamanda sıçrayabiliyor. asıl sıçrayan Chiaki ama daha sonra Chiaki sayesinde makoto da sıçrayabiliyor. tabi bunu ilk başta ikisi de bilmiyor ve bu sıçramasını sağlayanın chiaki olduğunu ve onun gelecekten geldiğini animenin sonlarına doğru öğreniyor. 
ilk başta bu sıçrama işi çok hoşuna gidiyor. ne zaman hata yapsa veya bir olay hoşuna gitmese onu değiştirebiliyor sıçrayarak. ta ki bu sıçramalarının başkalarının hayatlarını değiştirdiğini fark edene kadar. her şeyi yoluna koymak istiyor ama bu sefer de çok az sıçrama hakkının kaldığını öğreniyor.
anime tam da benim içimde yaşadığım durumları ele alıyor aslında. öyle yapmasaydım şunu demeseydim derken aslında herşeyin olması gerektiği gibi olmasının en doğrusu olduğunu bana tekrardan hatırlattı. geriye dönüp hatalarımı düzeltseydim başka hatalar yapıp daha büyük sorunlara yol açabilirdim her şey daha karışık olabilirdi.
bu sahnede Chiaki makotoyu sevdiğini söylüyor ama makoto ne yapacağını bilemeyip geçmişe geliyor ve bu olayın yaşanmamasını sağlıyor. fakat kaç defa geçmişe gelse de her defasında Chiaki bir yolunu  bulup konuyu tekrar açıyor.

en sonunda hiç Chiakinin bisikletine binmemeye karar veriyor ve Chiaki'den kaçmaya başlıyor. tabi enreye kadar o kadar kaçarsan çocukta seni bırakır. tam da çocuk bıraktığında Chiaki'den hoşlandığını anlıyor klasik kız sendromu işte :D

japonalr anime yapar da gün batımı sahnesi olmaz mı. ne kadar japon dizisi izlediysem mutlaka bir gün batımı sahnesi oluyor. bu durum animede de değişmedi.
animenin sonu da gün batımıyla bitiyor. tabi sonuna kadar neler neler oluyor onlardan da bahsetmeyeyim izleyip görün.
ben beğendim animeyi. süresi 1 buçuk saat o da etkili oldu beğenmemde. uzun olunca sıkılıyorum biraz.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...