19 Aralık 2012 Çarşamba

laiklik ve din

bugün okulda bir sendikanın afişine o kadar sinirlendim ki. Akpyi kötülüyor ve afişte onun yaptığı yatırımlarda 1:sermaye
2:güvenlik
3:diyanet
diye başlıklar dışında eğitim sağlık filan yatırımı yok gösteriliyor. akp gelmeden önce diyanete yardım yoktu ve gerekte yoktu onlara göre. tıpkı din derslerini gereksiz gördükleri gibi.
aynı zihniyet 1940'larda da din derslerini kaldırmıştı. sonra haklın baskısı ile geri getirmek zorunda kaldı ama. 
bu zihniyetler kendilerine hep Avrupayı örnek alıyorlar ya, gidip oradaki durumu görüyorlar mı acaba çok merak ediyorum. Makedonya'da biz kız ve erkek daha yaşları 15-16. parkta neler yapıyorlardı gözlerimizin önünde. A ama bir dakika bu özgürlüktü demi. pardon yanlış söyledim ben. gençler özgürce hayatlarını yaşıyorlardı.iyi peki yaşasınlar özgürce. cehennemi dolduracağım diyor Allah. ve bunu biz önleyemeyeceğiz. çünkü her bireye akıl verdim diyor, o aklı kullanmak onların elinde.
anayasanın laiklik ilkesi gereği kapalı olarak kamuda çalışamazmışız. anlayamadığım şey hukuku bu ülkede yaşayanların iradesi belirlemiyor mu. bu ülkenin en az %95'i müslüman değil mi. peki biz kimin hukukunu yaşıyoruz.her başörtüsüne serbestlik getirilmeye çalışıldığında anayasaya aykırı dendi. peki bu anayasayı değiştirmek niye bu kadar zor. hani halk için hukuk vardı.% 95'i müslüman bir ülkenin halkı demek ki dinini yaşamayı istemiyor.
müslümanlığı geçtim tamam ya bir insanın inancına nasıl böyle deyip karşı gelebiliyorlar. çok merak ediyorum bunu diyenlerin anneleri ananeleri de başörtüsü takmıyor muydu. ya kurtuluş savaşında övünürler analar cepheye mermi taşıdı diye. peki durum ne şimdi.o anaların evlatları kendi analarına bile ihanet eder olmuş. 
sonrada derler bu sistem baştan bozuk. evet bozukmuş demekki ki sizin gibi insanlar yetişmiş ve şu anda bizlere mani olmayı başarıyorsunuz.
ha peki ben ne yapacağım siz beni engelliyorsunuz diye geri mi çekileceğim asla. inadına işimi en iyi şekilde yapıp imanlı, vicdanlı ahlaklı bireyler yetiştireceğim.
daha da yazarım çok doldum da gerek yok fazla söze. anlayan anlar zaten beni.

3 yorum:

  1. Ben Din derslerinin tarafsız olduğuna inanmıyorum açıkçası. En azından kendi adıma, Ankara'da okutulan kitaplarda, Ateizm ve Satanizmi aynı kefeye koyarak propagandanın alasını yapıyorlar. Ha, ateist miyim? Hayır. Gayet de dinine bağlı bir insanım. İnsanlar tercihlerini de dileğince yaşayabilmeli bu ülkede. Fakat, biri çıkıp da ben "Ateistim!" dediği zaman bu insanın gerek sosyal medyada gerek toplumda yemediği hakaret kalmıyor. Aynı şey eşcinsellik için de geçerli. Bu arada %95'i Müslüman dahi olsa, bence her Müslüman kapalı olacak diye bir şey yok ya da bunu isteyecek diye. Sözlerim yanlış anlaşılmasın anti-türban gibi bir anlayışım yok. Her şeyden önce hümanistim ama bu ülke de daha aşılamayan, devlet tarafından cahil bırakılmış bu denli büyük bir kesim varken özgürlük beklemek uzak bir hayalden başka bir şey değil bence.

    YanıtlaSil
  2. din dersinin tarafsız olmasını beklemek saçma bence. çünkü iki insan karşı karşıya geldiğinde bile mutlaka konuşma bir yerde kendi dinini kayırmaya gider. bu tarafsız ortamı nispeten dinler arası diyalogda yapmaya çalışıyorlar. ama gerçekten zor. bize göre nasıl hristiyan kafirse onlara göre de biz öyleyiz.
    tabi bu tüm ülkelerde okutulan din dersleri için geçwrli. nasıl bizde başka dinler kısada bahsedilip geçiliyor, öğrenci bunları umursamıyorsa aynı şey diğer ülkelerde de oluyor.ha doğru mu bi yerde evet bi yerde de hayır. çünkü en başta islam araştırmayı söylüyor ama sen bunu o yaştaki çocuğa anlatamıyorsun. onun için sınavda çıkacak mı o önemli oluyor.
    benim söylediğimde o zaten herkes eğer özgürlük varsa özgürce dinini yaşamalı. ben sadece bir başörtüsüne bu kadar çok takılmasına karşıyım. sankı herşey dört dörtlük bu ülkede sadece başörtüsü sorun oluyor ya. orda bitiyorum. ne kılık kıyafet kanunu var. o kanunda uygulanan en önemli madde ise "baş açık" kısmı. normalde bir öğretmen dar kıyafet de giyemez ama bir müdür bu konuda bi öğretmeni uyarsa hemen sen benim kıyafetime mi bakıyorsun olur.
    ya herşeyi geçtim sen bir din öğretmenisin ve derste namaz konusunu işliyorsun ve baş kapalı olacak diyorsun ama sen nasılsın derste!!
    hadi onu da geçtim, çocukların kafası karışıyor öğretmenim siz niye derste açıksınız, niye kapalı giremiyorsunuz ki diye soruyor. o yaşdaki çocuğa açıkla artık ne kadar açıklayabilirsen.
    hani deniyor ya irana benziyor türkiye diye evet zaten türkiye bir iran. çünkü baskı var türkiyede de. vicdanlara baskı yapılıyor. orda kapalı olacaksın baskısı, burda da açık olacaksın.
    herkes özgürce yaşasın. dinde baskı yoktur çünkü. kimse kimseye inancından ötürü baskı yapamaz. buna en iyi örnek peygamberimiz. Allah ona sadece tebliğini yap, gerisine karışma diyor. tabi buna uyan müslüman nerde.
    o kadar karışık ki. umarım yeni nesiller bu özgürlüğün ne demek olduğunu anlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok uzun olmuş :) insan bi konuda dolu olunca uzattıkça uzatıyo.;)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...