15 Aralık 2012 Cumartesi

uçurtma avcısı

kitabın yazarı: Khaled Hosseini.aslen afgan ve amerikada yaşıyor.
çeviren:Püren Özgören
bu kitabı okumaktan çok zevk aldığımı söylemeliyim öncelikle. tam bana hitap ediyor. bir hayat hikayesi anlatılırken bir yandan da afganistana bakıyorsunuz 1975 günümüze. afgan kültürünü anlamaya çalışıyorsunuz. çevirmene de teşekkür etmek lazım  aralarda farsça kelimelere yer vermiş ve bu sizi farsçaya da çekiyor hafiften.
yazarın tasvirleri de güzel sizi çok sıkmıyor ve o anı yaşatıyor size. özellikle bundan önce okuduğum iki cami arasında aşk'tan sonra tasvirlere taktım biraz.
kitap emir ile hasanın hikayesini anlatıyor. aslen kardeş olan fakat bunu bilmeyen iki çocuğun hayatla verdikleri mücadele. kitabın özetini bu blog çok güzel anlatmış o yüzden ben özete girmeden kendi hissettiklerimi ve düşündüklerimi yazacağım.
kitapta herşeyi bulabilirsiniz; özlem, acı sevgi, sevgisizlik, nefret, çaresizlik ve dahası.hayatın birbirine nasıl bağlı birşey olduğunu görüyorsunuz. yaptığınız yanlış bir davranış bedelini ödemeden peşinizi bırakmıyor. 
yazarın diğer kitabı bin muhteşem güneş. onu da merak ettim. yorumlara göre o da yine afgan haklını anlatıyor bu sefer kadınlar açısından. umarım onu da okumak nasip olur.
özellikle benim gibi kültürlere meraklı olanlara tavsiyedir. pişman olmazsınız :)
ayrıca filmi de varmış kitabın. onu izlemedim ama kitapla aynı sanırım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...